Cijena kave srezala dobit kompaniji koju u vlasništvu drže i mirovinski fondovi

Marko Repecki
25. travnja 2025.
Novosti
A- A+

Više od 33 posto dionica Atlantic Grupe u vlasništvu je domaćih mirovinskih fondova. Kompanija je u prvom tromjesečju ostvarila rast prihoda od gotovo 10 posto, no dobit je pala zbog rasta troškova sirove kave, kakaa i plaća. Neto dobit smanjena je za više od 38 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Kava, Foto: Canva

Mirovinski fondovi iz drugog i trećeg stupa drže više od trećine dionica Atlantic Grupe, što ovu prehrambenu i distribucijsku kompaniju čini jednom od istaknutijih investicija u portfeljima fondova. Prema trenutnim podacima, obvezni mirovinski fondovi Raiffeisen, AZ, Erste Plavi i PBZ CO, zajedno s dva dobrovoljna fonda, ukupno posjeduju 33,15 posto dionica Atlantic Grupe. Više o mirovinskim fondovima možete pročitati ovdje.

Mirovinci su suvlasnici i najmlađe građevinske kompanije na Zagrebačkoj burzi

Rast prihoda, ali pad dobiti zbog cijena kave

Kompanija je u prvom kvartalu 2025. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 259,9 milijuna eura, što je rast od 9,8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Unatoč tome, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) pala je za 8,7 posto, na 23 milijuna eura, dok je neto dobit pala za 38,4 posto i iznosila je 6,1 milijun eura.

U izvješću se navodi da je pad profitabilnosti rezultat naglog rasta troškova sirove kave i kakaa, čije su cijene i dalje na rekordno visokim razinama. Procjenjuje se da će trošak sirove kave za Atlantic Grupu u 2025. biti viši za oko 70 milijuna eura, dok će trošak kakaa porasti za dodatnih 7 milijuna eura u odnosu na prošlu godinu. Dodatni pritisak na rezultat dolazi i od povećanih troškova rada i amortizacije zbog kapitalnih ulaganja.

Segment kave, koji čini 24,4 posto ukupnih prihoda, ostvario je rast od 33,9 posto zahvaljujući prodajnom uspjehu brendova kao što su Barcaffè, Grand kafa, C kafa i Bonito. Delikatesni namazi porasli su 19,5 posto, a ljekarničko poslovanje 8 posto. Prodaja je najviše rasla u Srbiji (+25,8 posto) i Sjevernoj Makedoniji (+11,2 posto), a pozitivan trend nastavljen je i u Njemačkoj te Bosni i Hercegovini.

Vlastiti brendovi čine najveći dio prihoda

Vlastiti brendovi i dalje čine najveći dio prihoda – 65 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 25,6 posto, a ljekarnički dio s 9,4 posto. Trošak materijala porastao je za više od 36 posto, dok su troškovi osoblja veći za 16 posto u odnosu na prvi kvartal prošle godine. Kompanija je zapošljavala 5.744 osobe na kraju ožujka, 35 više nego godinu ranije.

Atlantic Grupa je početkom godine lansirala dva nova proizvoda – herbalne vode DoNatural i niskokaloričnu limunadu Lemonish, a među ostalim istaknutim aktivnostima navode se ulaganja u energetsku učinkovitost i osvajanje certifikata za rodnu ravnopravnost u plaćama.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap