Čak trećina građana su bili žrtve neke financijske prevare, ali mnogo ih se smatra informiranima

Ana Kanazir
7. studenoga 2024.
Novosti
A- A+

Nova anketa pokazala je poražavajuće podatke. Naime, Addiko banka je provela anketu među građanima, a utvrđeno je da je polovica ispitanika doživjela neki oblik pokušaja financijske prijevare. Čak trećina anketiranih je priznalo da su bili žrtva ili da poznaju osobu koja je bila žrtva neke financijske prijevare. Ipak, oko 40 posto ispitanika smatra se vrlo informiranima o vrstama prijevara.

Internetska prevara

Prevara | Foto: Unsplash

Financijske prevare se događaju na svakom koraku, a Addiko banka je odlučila provjeriti kako stoje građani po ovom pitanju. Rezultati su iznenađujući jer je 53 posto anketiranih priznalo da ih je barem jednom kontaktirao nepoznati izvor radi dobivanja osjetljivih podataka.

Prijevare na internetu i kućnom pragu: Policija umirovljenicima predstavila kampanju 'Web heroj'

Financijske prevare su česte, a cilj im je doći do podataka bankovne kartice žrtve. Meta ovih prevara su i umirovljenici, a to ste potvrdili i u našoj anketi prije godinu dana. Tako je 30,82 posto vas u našoj anketi izjavilo da ste do sada bili prevareni, o čemu smo pisali ovdje. Sličnu anketu je provela i Addiko banka. Anketa je obuhvatila 902 ispitanika, od toga su 621 klijenti ove banke. Čak 53 posto anketiranih je otkrilo kako ih je barem jednom kontaktirao nepoznati izvor kako bi dobio osjetljive podatke poput PIN-a ili CVV broja bankovne kartice (troznamenkasti broj koji se nalazi na poleđini kartice). Osim toga, gotovo trećina anketiranih je bila žrtva ili poznaje osobu koja je bila žrtva neke financijske prijevare, piše n1info.hr.

Takođre, rezultati su pokazali kako se oko 40 posto ispitanih korisnika smatra vrlo informiranima o vrstama financijskih prijevara, dok je 52 posto upoznato samo s nekim oblicima. Ipak, dobro je uvijek ponoviti one najvažnije stvari, a za edukaciju o raznim vrstama internetskih prevara služi i kampanja ‘web heroj’, o kojoj smo pisali u ovom tekstu.

– Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika. Internetskom bankarstvu treba pristupati isključivo putem službene stranice banaka i ne otvarati pozivnice koji dolaze od neprovjerenih izvora, rekao je direktor Kontrole rizika, odgovoran i za odjel Operativni rizici i upravljanje prijevarama u Addiko banci Ivan Cvitan.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap