Čak 70 posto umirovljenika protiv igara na sreću: ‘Takve reklame treba zabraniti’
Kada je riječ o igrama na sreću, umirovljenici su dali svoj sud. Njih čak 70 posto uopće ne sudjeluje u takvim aktivnostima, pokazuju rezultati ankete portala Mirovina.hr. S druge strane, više od 20 posto igra Loto ili Eurojackpot. Sudeći prema komentarima, stariji građani zabranili bi reklamiranje igara na sreću, jer smatraju da je riječ o poroku većem od alkohola i cigareta. Tu tezu podržava i podatak da sve više građana kocka unatoč inflaciji, a prihodi države od kockanja vrtoglavo rastu.
Građani sve više kockaju, unatoč inflaciji, pokazuju podaci Porezne uprave. Država je lani uprihodovala čak 310.711.042 eura od poreza i naknada za igre na sreću, što je za čak 80 posto više nego 2020. godine. Lanjske su brojke za 30 posto već nadmašene u prvih šest mjeseci ove godine, o čemu smo pisali ovdje. Najveću dobit državi donosi klađenje, a potom razni automati i casina. Zanimalo nas je koliko je ‘kockara’ među umirovljenicima, a sudeći po rezultatima naše ankete, ne baš puno.
Više od 20 posto igra Loto, a svega tri posto se kladi
Naime, gotovo 70 posto ispitanih tvrdi da ne igra nikakve igre na sreću, jer uopće u njih ne vjeruju. S druge strane, više od 20 posto umirovljenika igra Loto ili Eurojackpot. Klađenju je sklono tri posto naših ispitanika, a sedam posto anketiranih kaže da redovito igraju neke od igara na sreću.
Anketa je obuhvatila nešto manje od 1.000 ispitanika, iz čega zaključujemo da ‘kocka’ umirovljenike baš pretjerano i ne zanima, unatoč malenim mirovinama. Starije generacije očito radije vjeruju u onu staru izreku ‘uzdaj se u se i u svoje kljuse’. Međutim, mišljenje o igrama na sreću i te kako imaju. Tako smatraju da reklamiranje ovog ‘poroka’ svakako treba zabraniti.
‘Reklamiranje igara na sreću treba zabraniti’
– Problem je što Hrvatska lutrija i svi ostali slobodno reklamiraju takve usluge na televiziji i radiju. Reklamiranje igara na sreću trebalo bi zabraniti kako su zabranjene cigarete i alkohol. Poslušajte samo što govore u tim reklamama, čisto ispiranje mozga, a najstrašnije je što su ponosni sponzori sportaša. Preko sportova stvaraju ovisnike, smatra umirovljenica Julija.
Umirovljenici su na našoj Facebook stranici komentirali da kockanje smatraju daleko većim porokom od alkoholizma, smatrajući da kocka razara obitelji. Država bi se, kažu, trebala pozabaviti s tim problemom.
– Krivi su naivni ljudi, ali pogledajte reklame, navlakuše, obećanja o velikim ulozima pa se budi nada da ćeš dobiti novac jer si siromašan i nemaš pa tek tada upadneš u ponor neimaštine i izgubiš sve. Te reklame djeluju psihološki na mlade i ciljano navlače. Zašto je to dozvoljeno reklamirati, a cigarete ne, jer kocka je veće zlo od cigareta, pita umirovljenik Mate. Neki pak misle da nije problem u reklamama, nego u ljudima koji nasjedaju na priče o lakoj i brzoj zaradi.