Čak 59 posto građana štedjet će na kupovini za Uskrs: Potrošnja od 30 eura pa nadalje
Tri od pet građana, njih 59 posto, štedjet će na kupovini namirnica za Uskrs, pokazuje anketa magazina ‘Ja Trgovac’ i agencije Hendal. Građani će trošiti od 30 do 130 eura. Većina će kupovati u hipermarketima i velikim trgovinama, a manje na tržnici i u malim dućanima. Na uskrsnom stolu poslužit će uglavnom jaja, mladi luk, šunku i hren. Umirovljenicima će u kupovini pomoći uskrsnice, ali i dodatak na mirovinu koji stiže prije Uskrsa.
Koliko će tročlana obitelj ove godine potrošiti na uskrsnu košaricu, Nezavisni hrvatski sindikati objavit će sutra. Uskrsna trpeza će nas zbog inflacije sasvim sigurno koštati više nego lani, a već sada je poznato da će većina građana na njoj štedjeti. U kupnji namirnica za Uskrs štedjeti tako planira tri od pet građana ili njih 59 posto, pokazuje anketa koju su proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal, piše jatrgovac.com.
Umirovljenicima s malim mirovinama malo će pomoći uskrsnica. Uskrsnice dijeli više od 170 općina i gradova, a cijeli popis možete pogledati ovdje. Isto tako, od države uoči Uskrsa stiže još jedan dodatak na mirovinu.
Za kupnju uskrsnih namirnica od 30 do 130 eura
Po 16 posto građana za kupnju namirnica za Uskrs izdvojit će između 50 i 70 eura, odnosno 80 i 130 eura. Potom slijede iznosi od 30 do 40 eura i 40 do 50 eura koje će izdvojiti po 14 posto građana, a 11 posto planira potrošiti nešto više od toga, odnosno od 70 do 80 eura.
Lani je na uskrsnoj kupovini štedjelo 60 posto građana. U usporedbi s prošlom godinom, nešto manje je onih koji planiraju tradicionalni uskrsni doručak ili ručak. Tako planira 78 posto građana, dok ih je lani bilo 80 posto.
Hipermarketi i velike trgovine kao prvi izbor
U opskrbi namirnicama za Uskrs najveći dio građana kao prvi izbor navodi hipermarkete i velike trgovine, gdje će kupovati dvije trećine (66 posto) njih, što je za šest posto više nego lani. Iz domaće, vlastite proizvodnje opskrbit će se 17 posto građana, jednako kao i prošle godine.
Malo su pali supermarketi i male prodavaonice, gdje će ove godine kupovati osam posto građana manje nego lani. Jednako toliko ih planira opskrbu obaviti na tržnici, samo što je ovdje riječ o četiri posto pada, jer je lani na tržnici kupovalo 12 posto građana, pokazuje anketa.
Na svom uskrsnom stolu 93 posto građana će imati kuhana jaja, a slijede mladi luk s 83 posto i kuhana šunka s 80 posto. Hren će imati 56 % građana, rotkvice 45 %, pincu ili sirnicu 34 %, orehnjaču 29 %, pečenu svinjetinu 24 %, pogaču i pečenu janjetinu po 18 %, šunku u kruhu 16 %, puricu s mlincima 15 % i sarmu na kraju 13 % građana.