Brojke ne idu u prilog bojkotu: ‘Umirovljenici su se ispričavali, bitno im je tih 20 eura uštede’

Jasmina Grgurić Zanze
10. veljače 2025.
Novosti
A- A+

Prema podacima Porezne uprave, rezultati trećeg bojkota trgovina malo su se ispuhali. Premda je potrošnja bila manja nego u petak koji je prethodio prvom bojkotu, građani su kupovali znatno više nego u dane prva dva bojkota. Jednim dijelom na to su utjecale akcije, ali i netom isplaćene plaće i mirovine. Tako se dio umirovljenika, kaže organizator Josip Kelemen, ispričavao što su kupovali prošlog petka na akcijama da bi uštedjeli 10 do 20 eura i zahvaljujući tomu preživljavali dva do tri dan dulje.

Umirovljenik

Bojkot je ‘bojkotirao’ dio umirovljenika | Foto: Pexels

Građani su se protekla tri petka odazvali pozivu na bojkot trgovina upućen s potrošačke platforme ‘Halo, inspektore’. Da je ta akcija sve manje uspješna, potvrđuju podaci Porezne uprave o potrošnji. Za to su zaslužne i marketinške kampanje velikih trgovačkih lanaca koji su zbog bojkota stavili veće akcije. Prošli bojkot došao je nakon isplata plaća i mirovina pa su građani, napose umirovljenici, pohrlili u dućane kako bi na akcijama uštedjeli koji euro. Da upravo 85 posto starijih građana podržava bojkot, naši su nam čitatelji otkrili u anketi čije rezultate pogledajte ovdje. Do subote je u tijeku bojkot Konzuma, nakon čega slijede i ostali trgovački centri.

Potrošnja čak 66 posto veća u odnosu na prvi bojkot

Umirovljenica Neda
Umirovljenici o bojkotu trgovina: 'Sutra neću kupovati ništa iz čistog inata'

Porezna uprava objavila je potrošnju na posljednja četiri petka, od kojih su zadnja tri protekla u znaku bojkota trgovina. Tako je 17. siječnja, petak prije prvog bojkota, u trgovinama izdano 3,6 milijuna računa pri čemu su građani potrošili 60,5 milijuna eura. Potrošnja je prepolovljena prvog dana bojkota, u petak 24. siječnja. Tada je potrošeno oko 28,6 milijuna eura, a izdano je tek nešto više od dva milijuna računa. U odnosu na prvi bojkot, drugi je prošao malo manje uspješno. Tako je 31. siječnja izdano gotovo 2,5 milijuna računa, dok je potrošnja iznosila oko 34 milijuna eura. Najlošije je prošao posljednji bojkot. Naime, 7. veljače izdano je u djelatnosti trgovine 3,1 milijun računa, pri čemu je potrošeno 47,5 milijuna eura.

​- Iz podataka je vidljivo da je broj računa u petak, 7. veljače 2025. na dan bojkota trgovina u odnosu na petak 31. siječnja 2025. također na dan bojkota veći 26 posto, dok je iznos računa također veći za 40 posto. Nadalje, u petak 7. veljače 2025. u odnosu na petak 24. siječnja 2025. broj računa je veći 51 posto, a iznos računa također je veći za 66 posto. U petak 7. veljače na dan bojkota trgovina u odnosu na petak 17. siječnja kada nije bio bojkot trgovina broj računa je manji 15 posto, a iznos računa također je manji za 21 posto, pojasnili su iz Porezne uprave.

‘Stigle su plaće i mirovine i dio se odazvao akcijama’

Umirovljenici uglavnom podržavaju bojkot kupovine | Pexels
Bojkot kupovine: Umirovljenike nećete uplašiti pričama o plaćama i recesiji

– Doživjeli smo izuzetno agresivnu marketinšku kampanju. Potrošači su pozivani na sve moguće popuste, akcije, čak i jednodnevne akcije. Bili su to dani kada su ljudi dobili mirovine, plaće i ljudi su jednostavno prihvatili taj poziv. Dio tih koji su poziv prihvatili ispričavao se nama. Objašnjavali su da su morali otići, posebno umirovljenici, koji su rekli da ima mnogo znači uštedjeti 10, 20 eura jer da im je to preživljavanje još dva-tri dana. To zapravo govori o hrvatskoj slici danas, gdje građani, potrošači, doslovno preživljavaju s četiri do pet eura dnevno. To je ono što je najstrašnije, rekao je organizator bojkota s platforme ‘Halo, inspektore!’, Josip Kelemen u emisiji Hrvatskog radija ‘U mreži Prvog’.

Kelemen ipak smatra da se nešto pomaknulo na bolje. Potrošači su jasno izrazili svoje nezadovoljstvo visokim cijenama. Dali su, kaže, glas za pokretanje tijela državne vlasti koja je jednostavno spavala.

– Moram priznati, u ovom trenutku, više od 108 milijuna eura, koliko je zapravo smanjena potrošnja, govori da je ipak poslana snažna poruka i da su potrošači poslali, ja bih rekao, jednu i gromoglasnu poruku svima onima koji trebaju odlučivati. Međutim, ono što je isto zanimljivo to je da su svi zakazali, struka i politika, instituti, analitičari, svi, rekao je Kelemen. Otvoreno pismo potrošača s platforme ‘Halo, inspektore’ pročitajte ovdje.


Učlanite se u mirovina.hr Viber grupu i budite u toku sa svim najbitnijim vijestima za umirovljenike. Pridružiti se možete klikom na link.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap