Ako ste kupili proizvod koji je pokvaren ili ima nedostatke, evo što morate napraviti

Ana Kanazir
14. kolovoza 2024.
Novosti
A- A+

Možda vam se dogodilo da ste kupili proizvod koji nije radio, koji je imao neko oštećenje ili koji nije bio isti onome naručenome. U ovim slučajevima se morate odmah javiti trgovcu gdje ste proizvod i kupili, a možete zahtijevati popravak, zamjenu ili sniženje cijene, kako navode iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača. Dodaju i kako se povratak ili zamjena stvari s nedostatkom provode besplatno, u razumom roku od trenutka kada je potrošač obavijestio o problemu.

Umirovljenica stavlja u perilicu za pranje rublja žutu majicu

perilica rublja | foto: Rawpixel

Nije rijetkost da tek kupljeni proizvod ne funkcionira kako bi trebao ili da niste dobili ono što ste tražili, ako ste proizvod naručili preko interneta. Iako ćete u prvom trenutku možda biti očajni, dobra stvar je da postoje rješenja na koja kao kupac imate pravo.

Popravak ili zamjena su besplatni

Prije svega, iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača su objasnili što znači materijalni nedostatak proizvoda. Radi se o više slučajeva, a ovdje spada prodana stvar koja nema potrebna svojstva za redovitu uporabu, zatim situacija kada je prodavatelj prodao stvar koja nije jednaka uzroku ili modelu, ako je stvar nepravilno montirana pod uvjetom da je montaža uključena ili ako je nepravilna montaža posljedica nedostatka u uputama za montažu.

Za ove nedostatke koji se pokažu u roku od dvije godine od predaje stvari je kriv prodavatelj. Treba znati kako je popravak ili zamjena stvari s nedostatkom potpuno besplatan, u razumnom roku od trenutka kada je potrošač obavijestio prodavatelja o nedostatku, te bez znatnih neugodnosti za potrošača uzimajući u obzir prirodu stvari i svrhu za koju je potrošaču stvar bila potrebna. Potrošač ima pravo izbora između korištenja prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke proizvoda i prava iz jamstva za ispravnost proizvoda (garancije).

Možete napisati prigovor

Prigovor u slučaju jamstva podnosi se davatelju jamstva (trgovcu ili proizvođaču).Troškove otklanjanja nedostatka i predaje druge stvari bez nedostatka snosi prodavatelj. Potrošač može raskinuti ugovor bez ostavljanja naknadnog roka za ispunjenje prodavatelju, ako mu je prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku ili ako, zbog zakašnjenja prodavatelja, ne može se ostvariti svrha radi koje je sklopljen ugovor.

– Ako je potrošač kupio proizvod na kojem se kasnije pojavio materijalni nedostatak, putem pisanog prigovora potrošač se može pozvati na odgovornost trgovca za materijalne nedostatke na proizvodu. Trgovac je na prigovor dužan odgovoriti u roku od 15 dana. U slučaju da trgovac na prigovor ne odgovori ili niste zadovoljni odgovorom, možete podnijeti prijavu Državnom inspektoratu: osobno/pisanim putem (Državni inspektorat RH, Šubićeva 29, 10 000 Zagreb), putem maila, napominji iz HUZP-a.

Svoje iskustvo je s nama podijelila i umirovljenica Maja. Ona je tako kupila novu perilicu za rublje koja je izvana bila oštećena. To je primijetila tek kada je perilicu otvorila u svojem domu. Nakon toga je kontaktirala trgovinu u kojoj je kupila perilicu, a odmah joj je osigurana i zamjena.

Copy link
Powered by Social Snap