Ako mislite da vas mobitel stalno prisluškuje, vaše su sumnje – potvrđene

Matej Markovinović
8. rujna 2024.
Novosti
A- A+

Velike tehnološke kompanije koriste mikrofone na pametnim telefonima za prisluškivanje korisnika. Prema stručnjaku za podatkovnu sigurnost, Andyju LoCasciju, ‘Active-Listening’ softver stalno prikuplja glasovne podatke, koje zatim tvrtke prodaju oglašivačima. Korisnici, često nesvjesni opasnosti, sami odobravaju pristup mikrofonu tijekom instalacije aplikacija.

Umirovljenik tipka jednim prstom po mobitelu

Umirovljenik i mobitel | Foto: Freepik

Mislite li da vas mobitel prisluškuje? Možda je to i istina. Ranije ovog tjedna pojavila se informacija iz vodeće marketinške tvrtke CMG koja potvrđuje kako velike tehnološke kompanije koriste mikrofone na vašim pametnim telefonima za prisluškivanje prije nego što prodaju podatke oglašivačima. Otkriveno je, naime, da postoji takozvani ‘Active-Listening’ softver koji prikuplja podatke slušajući razgovore korisnika.

Mikrofon je uvijek aktivan

Kako za Daily Mail navodi stručnjak podatkovne sigurnosti, Andy LoCascio, taj softver može se uključiti u bilo koje vrijeme na bilo kojem pametnom telefonu, neovisno radi li se o iPhoneu ili Androidu. Štoviše, taj softver prisluškuje cijelo vrijeme.

– Za većinu uređaja ne postoji stanje kada je mikrofon neaktivan. Gotovo je uvijek aktivan zbog toga što su glasovni pomoćnici uvijek dostupni i uvijek slušaju. Tvrtke koje žele vaše glasovne podatke dobivaju pristup vašem mikrofonu kroz aplikacije, objašnjava LoCascio te ističe da korisnici samovoljno daju pristup pri instalaciji aplikacije ne znajući što su zapravo kliknuli.

Prevarant(ica) koristi laptop u svrhu otuđivanja osobnih podataka i novca s bankovnog računa.
Kako se zaštititi od prevara na internetu: 'Ulovimo lika s weba koji tvoje eure vreba'

Ističe, također, da nema zakona koji štiti korisnike od toga. Tijekom instalacije aplikacije jasno piše koja dopuštenja aplikacija zahtijeva i ako korisnik to prihvati, što najčešće tako i bude, to je u prinicipu to. Za prikup podataka koristi se i umjetna inteligencija, poput ChatGPT-a. LoCascio navodi da je dovoljno uzeti transkript nekog razgovora, staviti ga u ChatGPT i zatražiti od umjetne inteligencije da preporuči proizvode koje bi plasirali na osnovu reklame.

‘Mogli bi snimati razgovore za bilo što’

Jednom kada se ti glasovni podaci prikupe, mogu se prodati oglašivačima za usmjeravanje njihovih marketinških kampanja, ali se mogu prodati i drugim klijentima koji bi ih koristili iz sasvim drugih razloga.

– Mogli bi snimati te razgovore za bilo što. Jedna je stvar reći da to rade zbog oglasa i oni to mogu tvrditi, ali oni te informacije slijepo prodaju drugim ljudima. I oni ništa ne ‘počiste’ u razgovoru, već prodaju cijeli transkript, navodi LoCascio te preporučuje svima da uklone aplikacije s mobitela koje ne koriste redovno i da korisnici prije instalacije dobro razmisle kome daju pristup svom mikrofonu.

Copy link
Powered by Social Snap