Miroslav mirovinu čeka još od studenoga: ‘Bez rješenja ne mogu ni ZET-om ni HŽ-om’

Jasmina Grgurić Zanze
17. lipnja 2024.
Mirovine
A- A+

Gospodin Miroslav (63) predao je zahtjev za starosnu mirovinu kao dugogodišnji osiguranik lani u studenom, ali rješenje još uvijek čeka. Predujam mirovine stiže mu od veljače, ali već više od pola godine ne može kupiti kartu za ZET kao umirovljenik, niti se besplatno voziti vlakom. Da bi stvar bila gora, pretkompletiranje je u Zavodu za mirovinsko osiguranje obavio prije više od godinu dana. Nije mu jasno, kaže, da toliko mora čekati, kad su svi njegovi podaci o stažu već odavno u sustavu.

Umirovljenici čekaju rješenje o mirovini | Ilustracija: Pexels

Umirovljenici čekaju rješenje o mirovini | Ilustracija: Pexels

Nakon novopečenog umirovljenika Nikole iz Osijeka, koji taj status zapravo još uvijek nema, jer rješenje o mirovini čeka od siječnja, o čemu smo pisali ovdje, portalu Mirovina.hr javio se apsolutni rekorder. Naime, 63-godišnji Miroslav (podaci poznati redakciji) predao je zahtjev za starosnu mirovinu kao dugogodišnji osiguranik još u studenom prošle godine.

‘Pretkompletiranje sam napravio još lani u travnju’

Početkom travnja obavio je pretkompletiranje podataka, dakle Zavodu za mirovinsko osiguranje najavio je namjeru odlaska u mirovinu sedam mjeseci unaprijed. Utjeha mu je jedino što dobiva predujam od veljače. Međutim, dok čeka prvu mirovinu već više od pola godine, ne može ostvariti pravo na povlašteni, odnosno besplatni prijevoz za umirovljenike.

Starije osobe češće vjeruju u teorije zavjere Ilustracija: pexels
Nikola iz Osijeka mirovinu čeka još od siječnja, Piletić poručio: 'Svi zaostaci će im biti isplaćeni'

– Pretkompletiranje sam dovršio početkom travnja prošle godine, kada sam od HZMO-a dobio pisano i ovjereno rješenje o ukupnom radnom stažu. Rješenje o predujmu dobio sam u veljači ove godine, kao i prvu isplatu predujma. Više puta u proteklom periodu telefonski sam zvao HZMO i pitao kada ću dobiti rješenje o mirovini. Njihov odgovor uvijek je da prvo rješavaju predujmove, a na moj upit kada će otprilike biti rješenje nisam dobio konkretan odgovor. Nije mi jasno da se nakon toliko vremena i izvršenog pretkompletiranja toliko mora čekati. Pa zar svi moji podaci ne bi trebali biti uneseni u sustav? Također, kako nemam rješenje o mirovini ne mogu kupiti povlaštenu kartu ZET-a, a ni koristiti besplatni prijevoz HŽ-om, rekao nam je Miroslav.

Na ovaj problem nam se ranije požalila i buduća umirovljenica Snježana koja nije mogla napraviti umirovljeničku kartu za ZET, jer mjesecima nije dobila rješenje o mirovini, dok je inženjer Darko prošle godine rješenje čekao četiri mjeseca, također bez akontacije, o čemu više možete pročitati ovdje.

Ksenija: ‘S predujmom mogu podmiriti sve potrebe’

Ipak, stvari bi se sada trebale pokrenuti, a mirovine za Nikolu, Miroslava i ostale biti ubrzo riješene. Naime, sve do kraja ožujka čekao se podatak Državnog zavoda za statistiku o prosječnoj plaći za prošlu godinu. Uz velik broj pristiglih zahtjeva te ostale podatke koje treba prikupiti o korisniku, proces traje mjesecima, zbog čega se novim umirovljenicima isplaćuje predujam dok čekaju.

stariji lik
Iz HZMO-a doznajemo: Oko 50 posto novih umirovljenika još čeka rješenje o mirovini

Iz Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje doznali smo da gotovo 50 posto zahtjeva za mirovinu još uvijek nije riješeno, ali među njima su i oni novi koji su još uvijek u zakonskom roku od 30 do 60 dana. Ako pribrojimo rješenja o predujmu, onda je riješenih zahtjeva za sve vrste starosne mirovine oko 73 posto, o čemu smo pisali ovdje. Ipak, ne slažu se svi da su čekanja rješenja o mirovini toliko veliki problem, ako se za to vrijeme isplaćuje predujam.

– Iako još ne znam kolika će mi biti mirovina na temelju izračuna, želim pohvaliti službenike HZMO-a za donošenje rješenja kojim se omogućuje isplata akontacije mirovine u zaista primjerenom, odnosno zakonskom roku. Uvažavam argument, koliko god to bilo ‘protiv struje’, da za potpun izračun treba skupiti sve podatke, koji se još uvijek dostavljaju na vrlo konzervativan način, a ne kroz informatički sustav. S akontacijom sam mogla podmiriti osnovne potrebe, javila nam je gospođa Ksenija (podaci poznati redakciji), u čijem je slučaju mirovina, a samim time i predujam, ipak nešto veći od prosjeka.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap