Tekstilna industrija u Hrvatskoj izgubila je oko 100 tisuća radnika. Nakon privatizacije, radnice su se našle u gorim uvjetima rada za male plaće, a desetljeće kasnije uslijedila su i zatvaranja brojnih pogona. No, lako im nije bilo ni prije. Jedan dan u životu radnice “Pobjede” prikazan je i nagrađenim dokumentarnim filmom Kreše Golika “Od 3 do 22”. Kao današnji podsjetnik ostaju samo stari natpisi i reklame…
Reklama zagrebačke tekstilne industrije Pobjeda prikazuje muškarca i ženu u odijelima kako 70-ih stoje uz parkirane automobile, među kojima su gotovo svi stojadini. Muškarac nosi ležerno odijelo svijetlo smeđe bolje, ispod ima bijelu dolčevitu, a kao modni dodatak pilotske sunčane naočale. Djevojka je u lijepom sivo-zelenom kostimu koji se sastoji od jakne i široke suknje.
Svrha reklame Pobjedi je predstaviti posljednji modni krik među mladima, odjeću u stilu jeansa sačinjenu od tada vrlo popularne texas tkanine koja se izrađivala od pamučne pređe pa je bila ne samo moderna izgleda, nego i otporna te vrlo ugodna za nošenje. Platno se proizvodilo u tvornici Pobjeda.
Reklamu je objavio zagrebački Tehnički muzej, a korisnici društvenih mreža odmah su primijetili zahrđale rubnjake i blatobrane kao “neizostavni detalj kvalitete jugoslavenske autoindustrije. Uočili su čak na stojadinu i naljepnicu Magneti Marelli, talijanskog proizvođača automobilskih električnih naprava.
Tako je reklama poslužila kao podsjetnik na stil života onoga vremena.