Sjećate li se prve zagrebačke prodavaonice automobila, bicikala, mašina…?
Prije više od stotinu godina, na uglu Ilice i Gundulićeve otvorena je prva zagrebačka prodavaonica automobila, motorkotača, prikolica, bicikla i šivaćih strojeva…
Spora nema, Ferdinand Budicki otvorio je prvu zagrebačku prodavaonicu automobila, motorkotača, prikolica, bicikla i šivaćih strojeva. Vrsni poznavatelji tvrde da se to dogodilo na uglu Ilice i Gundulićeve, a priložena fotografija datira iz 1902. godine.
Povijest detaljnije otkriva da je još 1898. godine u Zagrebu otvorena „Prva hrvatska mehanička popravljaona i trgovina automobila, dvokolica, šivaljki i gramofona. U njoj su se prodavali automobili marki „ford“, „lincoln”, „overland”, „daimler”, dvokolice i motore „Johann Puch”,„Laurin Klement” i „Cleveland”, bicikl marke „Aleksander”, traktori, šivaći strojevi „Pfaff” i „Singer“, pisaći strojevi „Bar-lock”, strojevi za pletenje „Styrija”, lonci za brzo kuhanje „Fruco”, fonogrami, klaviri, pijanina i namještaj.
Ferdinand Budicki bio je pionir automobilističkog, motociklističkog i biciklističkog sporta, balonist, pustolov, konstruktor, gospodarstvenik i osnivač brojnih institucija. Godine 1895. konstruirao je vlastiti bicikl u tvornici „dvokolica” u Beču kojim se vozio do Varaždina 1897., a biciklom marke „Aleksander” prelašao je 16.758 kilometara. Organizirao je tečajeve popravljanja automobila, motora i bicikala, šivanja pa čak i brzog kuhanja. Osnivač je prve autoškole u Zagrebu, prvi se autom popeo na Sljeme, iz balona snimio prve zračne fotografije Zagreba te ostvario još čitav niz revolucionarnih i pionirskih ideja.