Moda 70-ih bila je toliko zanimljiva da svjetski dizajneri iz nje još i danas crpe inspiraciju. Za Hrvatsku bile su to politički turbulentne godine kada se početkom toga desetljeća hipijevski pokret još uvijek zadržavao. Ipak, tvornice tekstila toga vremena, a kojih danas nažalost više nema, počele su uvoditi promjene u modni izričaj.
Reklama nekadašnje zagrebačke tvornice NIK vraća nas u rane 70-e. Bilo je to vrijeme kada se njihova konfekcija mogla naći u svim prodavaonicama i robnim kućama diljem bivše države. Među njima je bio i ovaj lagani, proljetni, crveni kaputić klasičnog “vojnog” kroja. Ne čudi stoga da je uz njega spasirana i crvena beretka ukrašena metalnom petokrakom.
Kako bi čitava kombinacija dobila jedan nježniji i romantičniji izgled, kakav je obilježio modu 70-ih, model koji pozira uz indijanski totem nosi i bijeli šal i sandale, dok se u džepu kaputa nalaze bijele rukavice.
Reklamu je na društvenim mrežama objavio zagrebački Tehnički muzej u sklopu projekta “Skrojene budućnosti” kojim se ukazuje na tešku sudbinu propalih tvornica tekstila i njihovih radnika. Naime, od osamostaljenja Hrvatske samo u tekstilnoj i odjevnoj industriji izgubljeno je 100 tisuća radnih mjesta.