Na cestama prošloga stoljeća, uz raznorazne Zastave, Fiate i Volkswagene, znala se vidjeti i BMW “kockica”. Riječ je o automobilu koji je, prema mišljenju automobilskih entuzijasta, postao svojevrsna ikona 80-ih godina, prvenstveno zbog mogućnosti sportske vožnje koju je pružao.
Njemački automobili bili su sinonim za luksuz i eleganciju. Oni koji su se htjeli voziti kao “kraljevi” birali su Mercedes, dok je Volkswagen bio elegantan i rezerviran za više-manje sve ostalo. No, svi oni koji su htjeli osjetiti dašak pravog sporta, birali su BMW.
Iako su se na našim prostorima pretežito vozile Zastave, Fiati i Volkswagen bube, tu i tamo se znala vidjeti i koja BMW “kockica”. Riječ je o kultnom E30 modelu serije 3, koji se proizvodio od 1982. do 1994. godine u Njemačkoj i Južnoj Africi. Ovaj se model mogao izabrati kao limuzina s dvoja i četvera vrata te kao kabriolet i karavan.
Prema automobilskim entuzijastima, BMW “kockica” dobila je kultni status upravo zbog svog bezvremenskog dizajna, ali i činjenica da je bila u potpunosti orijentirana vozaču. Automobilom se upravljalo poprilično oštro, a zahvaljujući raznoraznim kombinacijama motora, mogao se naći primjerak za one koji su voljeli dinamičniju vožnju, ali i one koji su više voljeli paziti na ekonomičnost.
U svakom slučaju, “kockica” je vozačima mamila osmijeh na lice, pa i dan danas ima veliku zajednicu obožavatelja. BMW E30 prodao se u više od 2,5 milijuna primjeraka diljem svijeta, a prepoznatljivi nadimak dobio je zbog svog pomalo “kockastog” dizajna.