Umirovljenik iz Slavonije instalirao aplikaciju prevaranata i ostao bez novca

Luka Kalac
24. lipnja 2024.
Crna kronika
A- A+

Umirovljenik iz Brestovca kod Požege prijavio je policiji kako ga je ranije ovog mjeseca na društvenim mrežama kontaktirala nepoznata osoba. Obećana mu je brza i laka zarada, na što je pristao bez razmišljanja. Nakon što mu je prevarant napisao da je potrebno instalirati određenu aplikaciju, umirovljenik je odmah to i učinio, a vrlo brzo je ostao bez novca na bankovnom računu.

Internetska prevara

Internetska prevara | Foto: Unsplash

Umirovljenik iz naselja Brestovac, nedaleko od Požege, jučer je prijavio policiji slučaj u kojem je on žrtva prevare. Prema riječima umirovljenika, na društvenim mrežama ga je kontaktirala osoba nepoznatog identiteta.

Skinuo je aplikaciju i ostao bez novca

Nije ni slutio da je posrijedi prevara jer mu je nepoznata osoba obećala brzu i laku zaradu. Odmah nakon toga, 81-godišnjak je instalirao aplikaciju pomoću koje je prevarant dobio pristup njegovom mobitelu i bankovnom računu preko mobilnog bankarstva.

Ubrzo je umirovljenik ostao bez novca na svom bankovnom računu i shvatio je da mu ga je nepoznata osoba ukrala. Kako se ovo ne bi događalo, postoji posebna kampanja web heroj, o kojoj smo pisali i ovdje, a uz to je policija izdala dodatna upozorenja.

Umirovljenik tipka jednim prstom po mobitelu
Pokušaj prevare doživjelo oko 50 posto umirovljenika: 'Imati toliko godina i biti tako glup...'

Policija upozorava

Kako bi smanjili broj ovakvih i slični slučajeva te buduće potencijalne prevare, na stranici Policijske uprave požeško-slavonske ponovno su objavljena upozorenja građanima i savjeti pomoću kojih neće postati žrtve računalne prevare.

– Pozivamo građane da budu oprezni kako ne bi postali žrtve ovakvih kaznenih djela. Podatke o bankovnim karticama, PIN broju i CVV broju, kao i svoje osobne podatke, građani ne bi trebali ustupati nepoznatim osobama, upozorili su iz PU požeško-slavonske.

Neki od glavnih indikatora prevare, prema pisanju policije, su:

  • slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
  • lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
  • jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka s debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj s poleđine kartice ),
  • zahtjev za pristup internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
  • također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke s pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža.

Podsjećamo kako smo proveli anketu na našem portalu gdje je gotovo 50 posto ispitanika potvrdilo kako su doživjeli neki pokušaj prevare. Najveći broj prevara dogodio se preko SMS poruka i mailova, nešto manje putem društvenih mreža i aplikacija, dok ih se najmanje odvilo uživo. Više o tome možete pročitati ovdje.

Popularno
Copy link
Powered by Social Snap