Prevaranti se koriste imenom još jedne banke: Obratite pažnju na nekoliko stvari
Jedna od najstarijih banaka u Republici Hrvatskoj našla se na meti neumornih prevaranata. Unatoč upozorenjima policije i medijskim napisima, mnogi građani i dalje nasjedaju na priče prevaranata koji se predstavljaju kao zaposlenici banke. Ovog puta je riječ o Podravskoj banci iz koje upozoravaju klijente da ne nasjedaju na telefonske pozive, e-mailove, SMS poruke, ali i na poruke na aplikaciji WhatsApp. Kreativnosti prevarantima sigurno ne nedostaje jer uspješno odnose novac i netragom nestaju, a ovog puta to čine prethodno se predstavljajući kao djelatnici tvrtke koja prevarenim građanima vraća ukraden novac.
Kruži još jedna prevara pa se Podravska banka unaprijed ogradila i pozvala svoje klijente na dodatan oprez. Ovog puta prevaranti kontaktiraju klijente banke telefonskim pozivima, SMS porukama, e-mailovima i porukama na aplikaciji WhatsApp. U sadržaju tih poruka ili poziva, navode građane na predaju osobnih i financijskih podataka, kao što su, izmređu ostalog, podaci o bankovnim karticama. Neki od prevaranata su otišli i korak dalje pa od klijenata traže preslike ili fotografije osobne iskaznice.
Prevaranti se predstavljaju kao djelatnici tvrtke koja prevarenim građanima vraća novac koji im je ukraden. Isto tako, to je samo jedan od dva scenarija kod ovih prevaranata, jer ako građanima ne ‘serviraju’ ovu priču, traže ih podatke pod izlikom da će im uplatiti novac.
– Molimo da navedene podatke ni u kojem slučaju ne odajete jer oni nisu potrebni nikome od koga očekujete uplatu. Molimo vas za izniman oprez prilikom zaprimanja takve komunikacije. Važno je upamtiti, banka od vas nikada neće tražiti navedene podatke, javili su iz Podravske banke, prenosi dnevnik.hr.
Podsjećamo vas kako vam nijedna banka neće poslati e-mail s poveznicom čija je svrha potvrda podataka o vašem bankovnom računu. Potrebno je imati na umu da vas banka u e-mailu neće tražiti lozinke, PIN-ove, podatke o karticama, kodove iz m-tokena, odnosno display kartice. Još važnije je da nije praksa banaka da putem e-maila zahtijevaju potvrde za nedavno obavljenu transakciju. Kako biste zaštitili svoje osobne podatke i novac na bankovnom računu, znajte da vas ni u kom slučaju banka neće tražiti dostavu osobnih podataka mailom, već će tražiti od vas da ih osobno donesete u poslovnicu. O nizu prevara smo već pisali, a upozorenja policije možete pročitati ovdje.